duminică, 23 noiembrie 2014

CELE CÂTE OARE... ROMÂNII?

   Am fost prezent astăzi, în cadrul Târgului de Carte GAUDEAMUS, la evenimentul de lansare al volumului CELE DOUĂ ROMÂNII. Autorul acestei lucrări nu mai are nevoie de nici o prezentare... Discutăm despre A.N. - simplu, așa cum îl descrie actualul Comisar European pentru Politici Regionale, doamna Corina Crețu, în comentariul de pe coperta lucrării.


   Avem de-a face deci, cu o lucrare scrisă de un (fost?) politician român, fost președinte al celui mai puternic partid politic din România, fost premier al României, fost candidat în turul II pentru Președinția României în anul 2004. Au trecut 10 ani chinuiți, atât pentru domnia sa, cât și pentru noi, românii de rând -  a spus-o astăzi în discurs, deși nu cred că mai trebuia subliniat... Suntem cu toții martorii unei perpetue lovituri la adresa principiilor bunului simț, al meritocrației, la cel mai înalt nivel și acum, asistând spășiți la alegerea unui nou președinte al României, funcție care îi cam cade peste urechi.
   Lansarea acestui nou tiraj al cărții Cele două Românii a avut loc într-o sală relativ mică, în prezența invitaților și a admiratorilor care au dorit să asculte discursurile, argumentarea lucrării, dar și câteva comentarii pe marginea situației politice pe care o traversăm. Nu am spus nimic despre politicienii prezenți, pentru că eu nu prea am sesizat fețe cunoscute... Am descoperit cu plăcere prezența a doi dintre mentorii mei, a domnului Adrian Țuțuianu - președintele Consiliului Județean Dâmbovița, președinte PSD Dâmbovița și a domnului deputat Ionuț Vulpescu - un tânăt politician cu mare potențial și despre care sunt convins că va fi inclus în foruri tot mai înalte de conducere a Partidului Social Democrat (apropo de meritocrație). În egală măsură, am rămas dezamăgit de lipsa unor politicieni de marcă, despre care credeam că i-au dus dorul fostului președinte, unii exprimandu-se chiar liber în acest sens. Nu înțeleg de ce se feresc, de ce ignoră existența acestui monument în viață al politicii românești... Ajung la concluzia că nu învățăm nimic din greșelile trecutului și că domnii în cauză trăiesc cu impresia că dacă nu sunt văzuți în preajmă, li se va șterge aparteneța la aceeași doctrină, din mentalul colectiv. Din nou - greșeli, greșeli, greșeli!


CE AM ÎNȚELES EU DIN PREZENTAREA ACESTEI CĂRȚI


   În primul rând, titlu nu este menit să ne prezinte doar două Românii... Fiecare clasă socială, fiecare categorie socio-profesională și fiecare comunitate trăiește într-o mică Românie, așa cum o percep și cât îndrăznesc să o... recunoască. O spune acum cel care a fost hăituit imediat după pierderea alegerilor, de către contra-candidatul de atunci, actualul președinte Traian Băsescu. Dacă aceste mai multe entități au existat și pe vremea Guvernului condus de către domnia sa, mă voi convinge după citirea întregului volum, însă realitatea pe care o trăim de cel puțin 10 ani se datorează într-o foarte mare măsură celui care a aplicat o diabolică viziune - DIVIDE ET IMPERA - prin care a reușit să se mențină atâta vreme în fruntea... pârghiilor de control a țării, pentru că poporul nu s-a simțit nici condus și nici reprezentat în toți acești ani, ci doar neputincios și obligat să se supună măsurilor născocite la Cireșica. O perioadă care va lăsa mari cicatrici în conștiința colectivă și pe.. parcursul acestui neam spre democrația autentică!
   România mea se prezintă în aceste momente ca o țară trasă pe linia moartă în privința dezvoltării economice durabile, în privința evoluției intelectuale a cetățenilor ei și a speranței într-un viitor mai liniștit. Suntem martorii unor conflicte regionale care pot escalada, al unor infuențe din partea marilor puteri cu eventuale interese pe(ntru) teritoriul țării noastre și al unor mișcări interne periculoase - pe fondul actualei conștientizări a puterii poporului unit. Nu am nimic împotriva susținerii unor idei, împotriva protestelor, dar vă propun să studiați mai atent conjunctura în care toate acestea s-au dovedit posibile... Oare suntem un popor liber de orice influențe? Avem capacitatea de a ne trasa de unii singuri viitorul politic și economic, fără bunăvoința unor "mari actori"? Este acesta un moment prielnic mișcărilor de stradă, ținând cont de conflictele mocnite la granița noastră? Eu cred că trebuie reflectat mai mult asupra acestor întrebări, de fiecare dată când suntem tentați să scoatem furcile și să cerem țepuirea în public a conducătorilor, fie ei locuitori ai Palatelor Victoria sau Cotroceni.

  Ce vremuri credeți că ne mai așteaptă în condițiile în care pentru luna următoare se încearcă organizarea unor mișcări de protest la adresa actualei guvernări și susținerea preluării de către "noul PNL" și a acestor atribuții, deși tocmai ei au fost împotriva deținerii puterii totale de către o singură formațiune și mai ales împotriva traseismului politic? Cum se va face răsturnarea puterii în Parlament, dacă nu tot cu ajutorul unor așa-ziși traseiști politici? PNL, împreună cu PMP și orice alte formațiuni de dreapta nu au majoritate. Ce schimbare a adus alegerea lui Klaus Iohannis ca Președinte, dacă la prima apariție publică de după noaptea alegerilor a strigat că vrea toată puterea? Nu ați crezut în programul PSD, al candidatului care s-a dorit Președintele care Unește. Mă tem că ne-am ales cu un Președinte popular între tineri, dar care va face nu două, ci chiar mai multe Românii din ceea a găsit deja dezbinat... Eu voi citi cu mare interes cartea și sper din tot sufletul să mă înșel!

Mai vorbim după...